Onmiddellijke voldoening (in het Engels instant gratification) is net zoals sociale media niet meer weg te denken in deze tijd. Je wilt een film kijken? Nog geen twee minuten later heb je een film op Netflix klaarstaan. Je wilt een nieuwe gsm? Via heel wat distributie bedrijven heb je hem vandaag nog in huis zonder naar de winkel te gaan. Zo kunnen we nog wel even doorgaan met voorbeelden geven.
Het feit dat we verwend worden met zo’n snelle voldoening van onze nood door enkele websites of bedrijven, zorgt er voor dat als maar meer en meer bedrijven dit doen en de klant gewend raakt aan deze “onmiddellijke voldoening”. Dat wil zeggen dat het ongelofelijk belangrijk is om te zorgen dat als je bepaalde informatie niet zomaar beschikbaar zet op je website (met gegronde reden kunnen wij daar zeker in komen), je wel moet zorgen voor een snelle responstijd.
Als je niet snel genoeg antwoord hebben mensen vaak al een andere locatie gecontacteerd of zich misschien zelfs al bedacht. Probeer toch elke dag je communicatiekanalen te bekijken en zo nodig vragen te beantwoorden. Een dagje of twee daar kan iedereen inkomen maar wacht zeker geen week met antwoorden tussen twee mails of berichtjes.