Meer conversie op jouw aanvragen
Er zijn vaak gemiste kansen bij de aanvragen die je krijgt. Wanneer je een aanvraag krijgt voor een privé workshop in groep is dat super leuk! Het is nu aan jou om deze aanvraag tot een succes om te zetten.
- We vragen een antwoord binnen 3 werkdagen (ook de klant vindt dit leuk en geeft meer kans op verkoop)
- Wees volledig en professioneel in jouw antwoord
- Stuur meteen een betaallink
Standaard teksten die je kan gebruiken
Je krijgt een aanvraag > wat is jouw antwoord? Wees beleefd, volledig & professioneel
Wanneer een groep een aanvraag doet, wilt die zo snel als mogelijk weten. Hoeveel kost het? Wat kan er qua locatie? Ben je nog beschikbaar? Extra informatie?
Antwoordjes zoals:
- “Ja dit kan”
- “Hallo, ik ben beschikbaar”
Zijn niet voldoende en zullen je niet naar een succesvolle aanvraag helpen. En het komt helemaal niet zo professioneel of enthousiast over 😉
Wat je beter doet:
- Geef een volledig en enthousiast antwoord:
- “Hey, bedankt voor jouw aanvraag. Ik ben nog beschikbaar op datum XX om 14u. De workshop duurt 2u en zal de groep zeker een leuke tijd laten beleven. En ik kom graag tot bij jullie op locatie in XXX. Voor het doorgegeven aantal personen is het €50×10= €500 + €20 vervoersonkosten. Ik stuur alvast een offerte met betaallink, bij betaling is het gereserveerd. Maar als jullie vragen hebben antwoord ik daar natuurlijk ook heel erg graag op!”
- Stel eventuele vragen langs jouw kant
- Stuur een offerte of volledig betaallinkje
- Is het een bedrijf en vragen ze een factuur? Dan laat je dit aan ons weten. Wij geven je alle gegevens en dan kan je een factuur opmaken. Hierna sturen wij je een commissiefactuur.
Probeer zo snel mogelijk te antwoorden
Wist je dat antwoordsnelheid een enorme impact kan hebben op de conversieratio van jouw aanvragen?
Tips om sneller te kunnen antwoorden:
- Gebruik de mobiele versie
- Gebruik desktop tools (Canned replies) of mobiele apps (canned replies – android, Lazyboard) om standaard antwoorden op te slaan
Volg je klant op
Wanneer je een antwoordje hebt gestuurd kan je altijd even telefonisch opvolgen. Dit kan je meteen doen wanneer je je voorstel hebt gestuurd, of na enkele dagen. Belangrijk wel is om dit ook altijd even in de “thread” te zetten. Want wij volgen dit ook op. Je kan er bijvoorbeeld inzetten. “Zoals telefonisch besproken bezorg ik u in de komende dagen een offerte”.
Wij proberen steeds na 5 dagen een opvolg e-mailtje te sturen. Dit mag je zelf ook doen natuurlijk. Blijf hierin beleefd en enthousiast. PS: ook dit kan een opgeslagen tekstje zijn.
Template opvolg tekstjes:
- Hey [naam klant], Hoe gaat het met jou? Ik wilde je even herinneren aan het voorstel dat we je hebben gestuurd voor de workshop [naam workshop]. We hebben nog geen reactie ontvangen en we vroegen ons af of je nog steeds geïnteresseerd bent in deze workshop. Als je nog vragen of bedenkingen hebt, laat het ons weten. Als je nog steeds interesse hebt, kunnen we het vastleggen. Wacht niet te lang, want de beschikbaarheid is beperkt en we willen je niet teleurstellen!
- Ik hoop dat alles goed gaat! We hebben je eerder een voorstel gestuurd voor onze workshop, en we wilden graag weten of jullie nog interesse hebben om dit te boeken en/of met vragen zitten. Het wordt een geweldige workshop vol creativiteit en plezier, en we kijken er alvast naar uit die voor jullie te organiseren.
- Hi [klant]. We hebben je een voorstel gestuurd voor onze workshop, maar we hebben geen reactie meer van je ontvangen. We willen graag weten of je nog steeds geïnteresseerd bent.
Help je ons even met het volgende:
- Laat ons weten dat je nog aan het beslissen bent.
- Laat ons weten dat de workshop niet binnen jullie wensen, budget, planning past en dat jullie op zoek moeten gaan naar een alternatief (misschien kan ik helpen).
- Laat ons weten dat je een andere activiteit hebt gevonden.
- Laat ons weten dat je de workshop wil bevestigen (YAY!)
We waarderen je feedback!